Nou, hij is binnen hoor die nieuwe directeur dus gas er op en gaan.  Spelers kopen dat moet niet zo moeilijk zijn, die Jeff en die Fons hebben wel een wensenlijstje in hun broekzak zitten. Al zal daar aardig in geschrapt zijn want we zijn al begonnen de bal rolt al.  Ze dachten de afgelopen week aan Bart want voor hem was het licht uitgegaan in Eindhoven. Helaas voor Jeff en Fons, die Bart nam een domme beslissing en ging naar de plaatselijke club in de Domstad. Weet bijna zeker dat Bart nooit is benaderd door Jeff of Fons. Ze hebben er zeker wel aan gedacht dat geloof ik wel en misschien hadden ze wel gehoopt dat Bartje met zijn tasje voor het stadion had gestaan. En beleeft had gevraagd of hij een keer mee mocht trainen, helaas niet gebeurd en niet getreurd.

Nieuwe spelers

We halen gewoon een extra keeper en een (nog) onbekende speler Pawel Cibicki. Zijn naam klinkt als de voormalige speler van oa Feyenoord en AZ, Mike Obiku die sterke forse aanvaller. Met onze eerdere aanwinst Micheal (op de bank) mag hij de strijd aan voor zijn invalbeurten met de rest van de aanvallers.

Jammer genoeg niet de nieuwe namen die we hadden gehoopt maar we doen het er maar mee. Is het te wijten aan een falend scoutingapparaat met een slecht netwerk of zijn er weinig euro’s te besteden.

Euro’s 

Geld is belangrijk voor een betaald voetbal club, daar heb je een commerciële afdeling voor nodig die heel actief werft. Die zorgt dat de business club leden het naar hun zin hebben bij de wedstrijden van de club. Met een lekkere partij voetbal, wat bitterballen en genoeg drank ben je al snel op de goede weg. Het voetbal heb je niet altijd in de hand maar die bitterballen daar weet Henk wel aan te komen, net over de datum maar prima te eten. De drank is ook geen probleem de meeste mensen van de commerciële afdeling weten wat goed is omdat ze zelf ook wel een slokje lusten.

Het is belangrijk dat de business club leden een band krijgen met de club en het team, dus spelers bezoeken na de wedstrijden de loges en de diverse feest ruimtes. Pappen en nat houden noemen we dat. Daarnaast onderhoud de commerciële afdeling nauw contact via eigen website, sociaal media en organiseren ze uitstapjes.

Oktoberfest

Maar ….. ga je nu naar de speciale website pagina op de officiële website van ADO Den Haag dan merk je toch snel dat ze ook op deze afdeling stil hebben gezeten. De evenementen kalender is niet up to date en is van vorig seizoen, de business brochure is van het seizoen 2018-2019.  Het meest verbaasd was ik dat er een uitnodiging naar de business club leden is gegaan of ze mee willen van 27 tot 28 september naar het oktoberfest in Dortmund. Een busreis, entree oktoberfest, overnachting incl ontbijt en een ticket voor de de wedstrijd BVB – Werder Bremen, prijs € 399,-. Maar beste mensen van de commerciële afdeling, waren jullie lam toen jullie dit gingen organiseren? Hebben jullie niet gekeken naar het speelprogramma van onze club? Wat ik bedoel? Nou dan speelt Fons met de jongens uit tegen Emmen. Het zou toch top zijn als jullie met een busje met 50 business club leden onze jongens hadden gesteund.

Alles voor de club geldt echt alleen voor de supporters. Mooie knuffelactie weer, duizenden knuffels, spontaan geld, media aandacht, sympathie voor supporters en club vanuit het hele land. Natuurlijk doen die jongens dat voor die blije kindergezichtjes maar had er je voordeel mee gedaan. Was ook knuffels gaan uitzoeken met de business club leden dat zorgt voor een band en daarmee laat je de andere kant van de club zien. Een gemiste kans mensen van de commerciële afdeling!

Hoop dat die Mo weet waar die aan begonnen is en of die een tactiek heeft om onze club weer de juiste koers aan te geven. Waar nodig Mo zullen wij jou (de club) een zetje geven zodat we niet helemaal uit koers gaan. Niet rot bedoeld maar met de mensen waar je het mee moet doen, daar geloven wij niet zo in.


(blaffende honden bijten niet, denk maar)